Cili Padi / Labuyo Chili / Bird’s Eye Chili / Thai pepper

Thursday, June 4, 2009


The hottest form is the bird’s eye chili pepper, which is also known as chili padi. This refers to the small size of the chili that reminds people about the small size of paddy (rice), the staple food in the region. It is also known as cili padi (Malay), cabe rawitIndonesian), phrik khii nuu (พริกขี้หนู, literally “mouse shit chili“), Thai hot, Thai dragon (due to its resemblance to claws), Siling Labuyo (Filipino), Ladâ, and boonie pepper (the Anglicized name). (
These tiny little fiery chilis point upward from the plant and their colors change directly from green to red. This type of chili can be found in Malaysia, Brunei, Indonesia, and the Philippines but most commonly in Thailand. Although small in size compared to other types of chili, the chili padi is relatively strong at 50,000 to 100,000 on the Scoville pungency scale. Malaysia consumes about RM140 million worth of chilies each year.[citation needed]

2 comments:

{ Mira } at: June 13, 2009 at 6:06 PM said...

salam,

mira dah tengok baby mat..amboi comei nyer..2 2 pun comei..tahniah sekali lagi dari mira..oh ye nama baby pun sedap..pandai mat pilih..untung mat ada anak perempuan yang cuit-miut..

re : salah plak pengantin ni pegangkan..sepatutnya perempuan yg cam gitew tapi ni lelaki plak..mira pun nak ketawa sama berarak tuh..dorang tuh malu gila kalau nak diikutkan jalan sendiri2 jekk

{ Mira } at: June 16, 2009 at 10:11 AM said...

belum letak nama lagi ke..tapi nama Noor Amirah Risma tu mmg sedap..nanti leh panggil Mira jugak. hehehehe

mamat pun suka kucen yek..heheheh mira pun suka sangat2 kadang2 kucen jalanan pun mira bawak balik. bagi makan jek pastu lepaskan. yang mira bela cuma 3 eko ni jek..wife mamat x suka kucen ye..hubby mira dulu pun x suka ngan kucen tapi sekarang alhamdulillah..sekarang dia plak yang lebih-lebih dengan kucen...hehehehe...sementara tak ada anak ni..kucenlah peneman mira..

Post a Comment

 

Categories

Pages

Powered by Blogger.

Popular Posts

Contact

Translator


Get your own Digital Clock

About Us

© 2010 MamathitaM Design by Dzignine
In Collaboration with Edde SandsPingLebanese Girls